Instagram-iconpicasa_btn facebook_btn yt_btn

Główna Wolontariusze Szkolnego Koła Caritas wzięli udział w projekcie,, Polska Morska Niepodległa’’

20190710 151845Koniec roku szkolnego, świadectwa, podziękowania, nagrody za dobre wyniki i ,,Ahoj przygodo!’’.                        12 Śmiałków, wolontariuszy Szkolnego Koła Caritas przy ZS nr 2 w Ełku wzięło udział w Programie Edukacji Żeglarskiej. Projekt ,, Polska Morska Niepodległa’’ w tym szczególnym dla Polaków czasie wiązał się z elementami historyczno- patriotycznymi.

IMG-20180707-WA0003Od dłuższego czasu trwały przygotowania do tego wydarzenia. Wszystko zostało dopięte na ostatni guzik i 2 lipca wczesnym rankiem, pod opieką doświadczonych i wymagających opiekunówJ, siedzieliśmy wygodnie w pociągu i zmierzaliśmy w kierunku Trójmiasta. W gdyńskiej marinie, na jachcie czekali na nas skipperzy - Marek i Michał ( dla przyjaciół Misiek), którzy przyjęli nas bardzo serdecznie. Powitanie, instrukcja bezpieczeństwa i…po zakupy do najbliższego sklepu. Obładowani torbami, reklamówkami wróciliśmy na jacht, żeby przygotować pierwszy wspólny posiłek. Po południu wypłynęliśmy w rejs po zatoce Gdańskiej. Pierwszym portem, gdzie zacumowaliśmy jachty był Sopot                  a tam mnóstwo atrakcji. I tak przez 3 kolejne dni: Gdańsk, Hel a na koniec Gdynia. Mieliśmy czas na przygotowanie posiłków, spacery, zakupy i inne atrakcje. W Gdańsku odwiedziliśmy również Muzeum II Wojny Światowej i Marynarki Wojennej, które przybliżyło nam wojnę, jej okrucieństwo i cierpienie milionów ludzi.

Piątek, to czas podziękowań, pożegnań, łez, wywiadów dla mediów, po czym naładowani pozytywną energią wróciliśmy do Ełku.

Czy warto było podjąć trud żeglowania? Z całą pewnością tak! Żeglarstwo to sport interdyscyplinarny, który rozwija nie tyIMG-20180707-WA0012lko sprawność fizyczną, ale również inne umiejętności i wiedzę. Członkowie poszczególnych załóg musiały nauczyć się współdziałania, dyscypliny, odpowiedzialności, partnerstwa i wszystkich dziedzin, wykorzystywanych w żeglarstwie – jak nawigacja, meteorologia, fizyka, lokacja, zasady bezpieczeństwa na morzu.

Szczególne podziękowania- jak zwykle- należą się ks. dr Ryszardowi Sawickiemu, który nie tylko zorganizował nam niezapomniany wyjazd, ale również odpowiedzialnie opiekował się grupa na jachcie. Dziękujemy również tym, którzy starali się (nieskutecznie) zniechęcić nas do rejsu. Na przekór Wam, drodzy Pesymiści wzięliśmy udział w przygodzie życia. Na przyszłość jednak, nie przeszkadzajcie nam realizować marzeń. Kto nie ryzykuje… ten chodzi po lądzie i ogląda wystawy sklepowe w galeriiJ

Wolontariusze

P.S. Wszystko zostaje na jachcieJ, pamiętacie?

Następny rejs jeszcze tego lata. Zapraszamy·